Rajin-rajin le memfollow aku ek.....

Wednesday, November 4, 2009

Bertuahnya anak....

Semasa baru dimasukkan ke dalam wad
Hospital Tunku Fauziah, Kangar

Waktu pagi sebelum pembedahan


Baru selesai pembedahan

Hari ni aku dapatlah aku uploadkan gambar si anak bertuah aku, Muhammad Fariz 6 thn yang mendapat kecederaan di kelopak mata kanan pada hari jumaat lepas semasa bermain ngan anak jiran aku di rumahnya . Kata jiran aku, kelopak mata anak aku ni tersangkut pada besi buaian baby ( ndoi kata org Perlis ) dan diorang terpaksa mendukung anak aku yang tembun ni sebelum dapat mencabut besi buaian tu. Masa tu aku belum balik dari sembahyang jumaat lg, nasib baiklah anak jiran sebelah rumah aku yang satu lagi tu dah balik dari sembahyang terlebih dahulu dari aku jadi dialah yang hantarkan anak aku ni ke hospital.

Nasib baiklah kata doktor mata hitam dia tak kene pada besi tu kalu tak tentu lagi parah kecederaan dia. Tapi korang tengok lah gambar kat atas sekali tu masa dia baru dimasukkan ke wad, siap tunjuk isyarat bagus kat aku lak tu huhh bertuahnya anak....kita punya le risau tapi dia rileks jek tak nangis lak tu. Masa dalam wad tu, berbuih mulut aku menjawap soklan dari pelawat-pelawat yang datang melawat sedara mara diorang kat situ. Korang bayangkan kalu sepuluh orang yang bertanya soklan yang sama " Kenapa ngan mata anak ? " tak ker berbuih mulut aku nak terangkan perkara yang berlaku berulang kali...itu baru sepuluh je ko. Ape pun aku bersyukur pada Tuhan kerana melindungi dia dari kecederaan yang serius...Amin

16 comments:

blueCITY said...

salam jebat

ishhhhhhhhhh budak2 mcm tu la kan, nakal dan ingin tahu, ingin cuba dan tahu nak seronok dan perhatian.

kita2 pun mayb macam tuh zaman kanak2, heeeeeee

semoga cepat semboh,seperti sediakala dan dia akan belajar dari apa yg berlaku.

setiasahabat said...

jebat...
apa kabau...

eh..eh...
nasib x jadi apa2 kat mata anak awk tu yea...
mudah2an x ada apa2 berlaku di kemudian hari..

Kak_Ngah said...

salam jebat..isyk2..memang anak bertuah la tu..aku ngeri nengoknyer....alhamdulilah takkena kat anak mata..biasala kan jebat bebudak tengah lasak...macam ko la ni kecik2..

Mawar_berduri said...

salam bro,
ala...kesiannya..alhamdulillah tak kena mata ...nanti dah besar nampak hero je ade parut kat muke...huhuhu

ema82red said...

huhuhuhu..... nasib baik x serius tp cam sakit jer tu...

makdara terdiva said...

mmg anak bertuah....ckit lg x jadi kapten jack sparrow..huhuhu..
syukur x jd ape2..ni msti ayah die pun ligat mase kekecik dulu..heeeeee

abgBro said...

waduh jebat...ngeri jgak tu ye...la ni lgu mna dgn anak brtuah ni? besi ndoi tu besau jge kan...tu lah name nye bebudak kan...nk di mrh kang bebudak...hehe

bertuah lah anak si jebat...:)

ieda said...

salam bro ..

yo allah terkejut saya .. memang bertuah tul budak2 nieh kan .. anak2 lelaki zaman skrg nieh , unexpected tul lah kan .. mujurrrr x cedera parah .. kalau tidak siannnn takut lebih buruk akibatnya

kita nieh sebagai ibu bapa selalu di beri dugaan sebegini rupa ... bersabar lah

jebat_durhaka said...

biru - terima kasih kerana mendoakan dia cepat sembuh

setiasahabat - aku pun harap tak de apa apa berlaku kemudian hari kat mata dia

kak ngah - weiii aku ni sopan santun tau masa kecik kecik wakakakak

mawar - tak payah tunggu besar pon nak nampak hero huhuhuhuh

ema - tah la nak ckp sakit tp dia tak nangis pon

makdara terdiva - mana ada bapak dia ligat masa kecik kecik dulu, kalu sekarang ni mungkin la wakakakak

abgbro - memang bertuah anak aku tu hehehehe

jebat_durhaka said...

ieda - kalu tak sabar da kene saman anak jiran aku tu hehehehe

ikiqzana said...

la.. takut nyer menegok nyer.. sian gan ank jebat. Tu la anak lelaki kan..? klu x tahan lasak bukan lelaki nama nyer. Tapi respek la kt dia.. still mantain sakit lg.

syukur x serius.

CINTAMANISZ Lite said...

tu dia...ish, HERO...cenggitu ler..

Semoga cepat sembuh ye...sian dia, mesti sesekali rasa sakit teramat sgt tu..

Alimaz-Kembara Terasing said...

ishhh teruk tu....hehehe naper tsk rakam jer bila org tanya mainkan ja...hehehe jangan marah gurau ja...anak saya yg sulung 6 tahun gak..jatuh gerek patah tangan eh silap retak siku....

POSH76 said...

ya allah bro takkan main sampai cam gitu skali...bahaya la budak2 lani....

kene jaga baik2 taw...sian dia

EJAZARA'S HOME said...

salam...
ngeri wei dgr citer, tp dia mmg rileks tul.....alhamdulillah gak la kira x smpai kena anak mata tu....

mamai said...

aduh sedihnya patut la lama hilang

Award