Rajin-rajin le memfollow aku ek.....

Wednesday, July 22, 2009

Sendiri Mau Ingat La Kawan

Pada satu hari, Duit Seringgit telah bertemu dengan Duit Lima Puluh ringgit.....

Duit Seringgit : Oit...lama tak nampak, mana ko pergi??

Lima Puluh menjawap : Oooo aku pergi merata tempat...

pergi stadium tengok bola naik Star Cruise, pergi tengok

konsert AF, lepak kat One Utama,Malaysian Idol..

tempat-tempat mcm tu la. Eh, ko camner pulak??

Duit Seringgit : Sambil menundukkan kepala, dia menjawap

perlahan....Hmmmm..mcm biasa la, balik-balik ke tempat

yang sama..Surau, Masjid.......

Fikir-fikirkan la ye kawan-kawan

10 comments:

LuVidA^^ said...

huhuk....cm klaka..je.
tp mksd mndalam ni..
:P

biru said...

salam hang jebat, hoho..

yang rame jadi 50sen, yang sedikit jadi rm1.

tapi ramai nak rm1 dari 50 sen..
cuba tanya budak2, dia pun pandai kata, apalah 50sen? kedekut la, bagi lah rm1. kehkehkeh..

moral of the story:
kita berada dimana?
sendiri jawab la =P

POSH76 said...

amik ko...kan dah kena sejibik...lawak berilmu ni...bagus utk ingatkan kt supaya rajin2 la bersedekah...amin...

Kak_Ngah said...

tu lah hakikatnya ek lee..
so..ringan2lah tangan tu sedekah lebih skit.jangan beli kasut ratus2 boleh nak sedekah beratt jer tangan tu..berpesan kat diri sendiri gak ni..

abgBro said...

adeh deh dehh...pedih2

jebat_durhaka said...

tu la kan kawan-kawan, bile aku dpt email tu..perghhhh rasa mcm malu pun ada, kelakau pun ada tp tu semua buat peringatan untuk kita kan

biru said...

hang jebat........

naper kotak sembang u tak leh guna?
huaaaaaaaaaaaaa =)

oMMy fiRuz said...

x de singgit, x de la 50 hengget tu..ape2pun..keikhlasan yg pnting..toi x encik jebat???

jebat_durhaka said...

betul tu ommy tp biasanya kita ikhlas kat RM 1 jek walau kaya mana pun kita ni kan

kuIna LadyInRed said...

fuh... maksud tersirat

Award