Rajin-rajin le memfollow aku ek.....

Tuesday, August 4, 2009

Tutup pintu bile da Mahgrib...

Ingat lagi pesanan orang tua-tua dulu tak masa kita kecik-kecik dulu....
Kata mereka " Tutup pintu tu, da mahgrib nanti setan masuk rumah "
Tak percaya cakap orang tua-tua dulu lg......kalu tak caya tengok gambo kat bawah ni.
>
>
>
>
>
>
>
>
>

9 comments:

Cikgu Yus said...

err..mcm tipu je gmba nie tp mmg betoi..kena tutup pintu waktu maghrib..

LuVidA^^ said...

bole caye ke gmbo ni??
hehhee...

CINTAMANISZ Lite said...

Gambar memula tu mcm percaya ler gak. Tp gambar yg ke2 tu mcm tipu aje..hmm..
Tp..zaman skang ni..mak2 pun kalo dah senja dok pot-pet-pot-pet ngan jiran kat dpn umah lagi, hmm..nak wat lagu mana?

oMMy fiRuz said...

betul ke gambo tu encik jebat?? musykil i..
tp ape yg org tua2 pesan tu ade logiknye gak mcm jgn duduk ats bantal nnt bisul..ikutkan mmg x elok duk ats bantal.kan ke bantal utk letak kat pale.. :)

setiasahabat said...

ttg gambo tu x kisah lah...
mungkin betul...
tp mmg betul ..waktu2 maghrib nie..
segala jembalang setan dan iblis bermaharaja lela...
so ttp lah pintu dan tingkap waktu maghrib....
kalo x ramai kena sakat...

nyamok pun banyak masa tu...

jebat_durhaka said...

gambo tu tipu ker??? aku pun tak tahu pasal tu gambo yang aku terima kat email. tp yang penting tutup pintu n tingkap umah kita bile da senja..hehehhehe

mohmad sakimi said...

aah lah bro .. nampak cam tipu sgt .. super duper inpose tuhhhh ahaksss

tapi kalau ayat org tua2 tuh .. leh percaya .. sbb saya selalu guna ayat tuh .. wakkakakka

POSH76 said...

bro saper jadi antu tu...bro ker...wakakak...

kiutlah hantu...hehe

tapi wa sampai la ni percaya...tapi mmg betoikan..waktu ler setan berduyun2 kuar...binatang pun pandai masuk kandang b4 maghrib..inikan manuasia..

psst:Aku apa psn org tua ikut jer..takut nak2 biler tido tak pakai simut...nanti TOYOL isap ibu jari...sampai la ni aku takut...hehe

easza said...

huhuhu... seram sekejap... dah lah tak suka pasal hantu2 nih...

Award